Water Water Water - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu Water Water Water - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu

Water Water Water

Door: webmaster

22 Oktober 2008 | Aruba, Oranjestad

Hoe geweldig mooi het eiland hier kan zijn lekker in het zonnetje en de super relaxte sfeer zo verrschikkelijk kan
het worden als je een week vol met regenbuien en onweer door moet brengen hier.

vanaf vorige week maandag werd duidelijk dat de orkaan omar onze kant op kwam en wij waarschijnlijk midden in het oog ervan terecht zouden komen en deze voorspelling bleek helemaal te kloppen.

resultaat: compleet ondergelopen straten, weg gewaaide strand tenten, compleet verwoeste tuinen, golven van 8 meter hoog,het uitvallen van transformator(electiciteits)huisjes, niemand kan of gaat naar zijn werk omdat je er a niet kan komen
en b omdat airco's pc's en automatische deuren niet meer werken.

een slaapkamer was hier uiteindelijk onder gelopen en we zijn 2 dagen bezig geweest om onze voortuin enigszins te barricaderen om te voorkomen dat het hele huis onder zou lopen.
De eerste dag hadden we zandzakken voor het hek gezet en met touw het ding helemaal vast geknoopt. Wij stonden daar even gezellig te praten totdat er een jeep met een vaart van +-20 km/u aan kwam. WHOAAAMM.... door de waterverplaatsing knalde het hek open en kwam het water incusief zandzakken ons tegemoet.
weer overnieuw beginnen dus...

Omdat ik woensdags moest beginnen met werken bij taste of belgium ben ik maandags samen met Stefanie nog snel even schoenen en een pantalon
gaan kopen in Oranjestad. Eenmaal daar aangekomen kwamen we tot de ontdekking dat ook de helft van de winkels gesloten waren en bij degene
die al open waren stonden ze met zaklantaarns bij te schijnen om de klanten enigzins van licht te voorzien.
Als ze dan even wat uit het magazijn moesten halen duurde het dan ook een kwartier voordat ze terug kwamen.

Het werk bij Taste was opzich wel leuk. Ik werd als runner ingezet. Dat betekent dat je van de bar en keuken naar eten en drank naar het terras moet brengen.
Aangezien het terras zon 40 meter van de bar af is heb ik in die 3 dagen wel de nodige kilometers gemaakt en niks laten vallen :)

uiteraard heb ik wel weer een hele domme fout gemaakt door de inktvis ringen van 2 amerikanen in de prullenbak te mikken terwijl ze gevraagd hadden om een doggy bag. (amerikaanse gewoonte). De 2 waren duidelijk not amuzed en weigerden dan ook even te wachten tot de kok een nieuwe portie voor ze zou maken.
Na 3 dagen om mijn nieuwe schoenen gelopen te hebben was het dan zaterdag gelukkig weekend om mijn voeten weer een beetje van schaafwonden en blaren te ontdoen.

Of ik blijf werken bij taste is nog maar de vraag omdat ik ook bij perle d'or aan de slag kan. Dit bestaat uit een groot appartementen complex waar heel erg veel studenten wonen. hier zit een restaurant bij en een bar waar het op de studenten avonden erg gezellig is.
Het voordeel hiervan is dat ik meer achter de bar kan staan wat toch iets leuker is dan bediening.

Vrijdag en zaterdag gaan we lekker met zijn allen beachtennissen. hier worden de jaarlijkse wereldkampioenschappen gehouden en dat willen we natuurlijk niet
missen. Amstel Bright voor 2 gulden 50 (1 euro)!!

Zie ook de foto's en het filmpje hieronder!

• 23 Oktober 2008 - 00:58

Kees Hendriksen:

Zuur zuur al die regen. Wat is erger dat werken of de regen? ;)

We zitten hier nog in een zonovergoten Hollywood, Los Angeles

Succes daar! Gegroet

• 23 Oktober 2008 - 09:13

Thijs:

ook leuk weer wat meegemaakt (zo lang je huis/spulletjes nog heel zijn :P)

• 23 Oktober 2008 - 14:09

Profi:

Je leeft tenminste nog :D...Suc6 met opruimen bleggggghhh :p

• 23 Oktober 2008 - 15:53

Chielio:

Mooi werk mien jong, harde arbeit zie ik wel ;)

vooralsnog houden we het hier aardig goed, nice weather :P

succes moat

• 26 November 2008 - 14:29

ML V&B:

hey het is nu bijna een maand geleden. Zo te zien ben je al aan het arubaanse tempo gewent.
    Zijn er alweer nieuwe interressante dingen geweest????? Wij zijn hier allemaal zeer nieuwsgierig, naar verdere informatie.