Puerto Viejo, Saprissa - Reisverslag uit San José, Costa Rica van emilios - WaarBenJij.nu Puerto Viejo, Saprissa - Reisverslag uit San José, Costa Rica van emilios - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo, Saprissa

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2014 | Costa Rica, San José

2 weken geleden zijn we met zijn we naar Puerto Viejo geweest. Ik en mijn drie mede studentes. Corrine, Susanna en Julia. Puerto viejo ligt aan de oostkust van Costa Rica en is zo’n 4 a 5 uur rijden met de bus vanuit San Jose.

Dit is een ultieme plek voor surfers en hier zit het dan ook vol mee, samen met de vele rasta’s het warme klimaat en het carribische sfeertje maakt deze plek echt uniek.

Vrijdags ’s middags zijn we vertrokken met de bus en we kwam om uur bij ons hostel (Kaya’s place) aan. We hadden een lodge geboekt met zijn 4en. ‘ S avonds zijn we uit eten geweest en hebben nog even wat gedronken in een bar.

Zaterdag hebben we een paar fietsen gehuurd, Dit is het vervoermiddel hier en het dorp heeft ook maar 1 lange straat van 10 kilometer dus verdwalen is vrijwel onmogelijk en zijn we naar het
‘’Jaguar rescue centre’’ gefietst. Hier hebben we veel verschillende dieren gezien, toekans, luiaards, apen, papegaaien, alligators, uilen, miereneters, kikkers slangen etc. De dieren hier worden opgevangen omdat ze niet op zichtzelf kunnen overleven, door een gebroken poot, snavels of vleugels, ze zijn door hun moeder in de steek gelaten of illegaal als huisdier gehouden. Zodra ze hersteld zijn of geleerd hebben zelf te kunnen overleven worden ze weer vrij gelaten in de natuur.
Gek genoeg hebben ze geen jaguars.

Daarna zijn we hier langs de mooie stranden gefietst, wat gezwommen en gechilled in de vele lounge bars.

Woensdag ben ik met de familie naar een voetbal wedstrijd geweest. Saprissa tegen Uruguay. Dit is de eerste liga in Costa Rica en het niveau is dramatisch. ze peren ze de bal het liefst zo snel mogelijk naar voren en rennen er met zijn allen achteraan.
In de eerste helft maakten ze 2-0. Toen werden alle truckjes uit de kast gehaald, hakjes, lopjes etc. en na het nodige falen van de spits van de tegenstander was dit ook de eindstand. Saprissa staat nu aan kop in de Liga.

Zondag ben ik naar Moravia geweest, naar vrienden van de familie. Oorspronkelijk uit El salvador. Ze hadden een speciaal Salvadoriaans (of zoiets) gerecht bereid, Pupussa, Deeg met kaas, kruiden en vlees. Samen met een paar biertjes was dit erg lekker en gezellig.

De spaans lessen zijn nog steeds erg leuk er zit aardig wat vooruitgang in. We oefenen veel met presente (tegenwoordige tijd,) pasado (terleden tijd), futuro (toekomst ) en accion progressiva zoals; estoy escribiendo (ik ben aan het schrijven). We zitten met 3 studenten en 1 lerares nu in een klas, maar dit wisselt per week.

Het communiceren met de gastfamilie gaat ook steeds beter. Er komen steeds meer automatismen en ik hoef steeds minder vaak te vragen repetir (herhalen) of lentamente (langzaam) por favor!
Al moet ik ook wel eerlijk toegeven dat als de mensen hier onderling praten ik er nog geen reet van snap.

Ik heb hier nog 3 dagen les en vanaf zaterdag ga ik 4 weken naar Jaco verder studeren. Hier heb ik erg veel zin in, want daar is wel heel wat meer (strand, feest, uitgaan) dan hier in Coronado.

Hier onder heb ik ook een paar foto's bijgevoegd.

Salut!

Emile

  • 02 April 2014 - 08:58

    Manon:

    He bruder.
    wat super gaaf zeg! De foto's lijken zo uit een reisfolder te komen. En kun je zo'n fietsje voor me meenemen
    Haha. Heel veel plezier nog even bij je madre en padre en een goede reis naar de volgende locatie. Geniet ervan!
    Liefs manon

  • 02 April 2014 - 20:33

    Kristel :

    Strand, blauw zeewater, cocktails, voetbal, surfers, ik ben jaloers ;) Ik kijk uit naar je foto's en ervaringen in Jaco!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Jaco, Montezuma

02 April 2014

Puerto Viejo, Saprissa

16 Maart 2014

Vasquez de Coronado, San José

05 Maart 2009

De laatste weken

27 December 2008

Fijne jaarwisseling

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10458

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: