Beachboy - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu Beachboy - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu

Beachboy

Door: webmaster

02 December 2008 | Aruba, Oranjestad

Bon dia amigo's

Het is alweer bijna een maand geleden sinds mijn laatste bericht dus het word maar weer eens
tijd voor een kleine update. Misschien ben ik inderdaad al helemaal aan het arubaanse tempo gewend ;)

Sinds 3 weken werk ik bij het amsterdam manor hotel als beach waiter.
Dat houd in dat ik in een klein barretje van zo'n 30 m2 midden op eagle beach gasten van het hotel en wat verdwaalde nederlanders moet bedienen vanaf 's morgens 11.00 tot een uurtje of 7.

Ik ben voornamelijk in de bar bezig om bestellingen op te nemen, eten te serveren en uiteraard cocktails te maken. Uiteraard heerst er een uitermate ontspannen sfeertje hier en vooral de Amerikanen geven altijd goeie fooien.

Na Happy hour moet ik dan vaak nog helpen om het restaurant op het strand op te zetten en bij drukte mee helpen met het
hosten van gasten. Als straks het hoogseizoen begint eind December dan zal dit steeds meer worden.

Inmiddels hebben we hier ook alle extremen gehad die je maar kan wensen. Na de orkaan hebben we een we een tijd mooi
weer gehad maar tot 3 dagen terug hebben we 12 dagen achter elkaar regen en bewolking gehad. Dit schijnt op aruba nooit
voorgekomen te zijn de afgelopen 15 jaar.

Door het vele water heerst er nu ook een gigantische muggenplaag. Volgens de locals hier is het ook nog nooit zo erg geweest
dan dit jaar. Alle middeltjes hebben we inmiddels al uit geprobeerd maar je blijft krabben...

Naast het werk is er natuurlijk zat te beleven hier, we gaan hier ongeveer 3 keer per week stappen en de andere avonden zijn
gevuld door een potje voetballen, quizzen bij de plaza, naar het casino, de arbubaanse cafe'tjes afgaan of lekker chillen
op het strand.

Ik heb hier onder wat foto's bijgevoegd van de beachbar, het restaurant en nog wat andere om een betere indruk te krijgen van alles.

• 03 December 2008 - 07:45

Harm:

jow emilios,

als ik jouw kop al weer zie met die schildpad moet ik alweer lachen... Is der maar 1 die zo kan kijken. Maar succes nog met de cocktails!! en spreek je wel weer op msn

• 03 December 2008 - 09:45

Lode:

Gaaf!
    ziet er naar uit dat je nog tijdje blijft rondhangen daar...

zal me best doen die kant op te komen na het skiseizoen!

Lode

• 03 December 2008 - 10:42

Breukie:

Hehe, ziet er zeker relax uit, alleen nog een snookertafel op het strand en dan is het helemaal goed.

• 03 December 2008 - 12:00

Emilos:

Lijkt me ultiem vet om daaro te zitten :) ik ben jaloers! Goed dat je je voetbal kwaliteiten bij blijft houden, als je dan (ooit) terug bent kun je zo weer aansluiten.. Ik moet zometeen WEL weer hard aan t werk.. de verschillen moeten er zijn! suc6 kerel!!!!

• 03 December 2008 - 13:04

Job:

heej Emile,
    Is wat anders dan bij tijs achter de bar he;)
    Zou me echt super lijken als je me nog komt opzoekne op St, maarten
    Weet niet hoelang jij daar blijft maar er zit voor mij nog wel een tripje in naar een van de abc eilanden maar ja dat kan k pas plannen als ik in St Maarten zit.
    Je hoort het wel have fun m8

• 03 December 2008 - 13:52

Chielio:

hehe, nice work moat, leuk barretje!

pff, hier was het de afgelopen week dus ook un tiempo muy malo!! maar deze week is er weer een heerlijk weertje (A). Vandaag is voor ons weer onze "midweek breakdag", dus mooi wat drinken in de kroegen hier. Alles is me trouwens in de kerststemming, nog nooit gezien zo (A), I like

sprekt mekoar, heinig an daar!

xx

• 03 December 2008 - 13:59

William:

Buenos Dias,

Klinkt ook niet verkeerd daar op het tropisch eiland. Beetje slecht weer, maar dat hebben we hier afgelopen week ook behoorlijk gehad. Wordt nu weer beter.... Succes met de vrouwtjes daar Beachboy...

Hastaluego hombre de playa!!!

• 03 December 2008 - 19:04

Manon:

eeej bruder,
    heb nu ook verlof, dus denk dat ik maar mee ga doen met dat relaxte tempootje van jou. ziet er super uit daar. Ik zal aan de kerstman ook een webcam vragen (of natuurlijk gelijk een laptop). kan ik je wat vaker spreken.
    groetjes koen frummel en je steeds dikkere zuster

• 04 December 2008 - 04:21

Tonie :

Jo Gozah! ;D

Het ziet er naar uit dat je eindelijk het leventje lijdt dat officieel geschikt is om naar the O.C. te kijken zonder daadwerkelijk van je eigen leven te balen haha. het is wel goed om te horen dat je nu eindelijk je draai hebt gevonden daar en nie langer met zorgen over bv knaken hoeft rond te lopen.

• 04 December 2008 - 04:23

Tonie :

lol klikte per ongeluk al op reactie plaatsen :D

hey veel plezier nog makker, spreek je snachts op msn wel weer :) xx

• 16 December 2008 - 09:18

Ml:

Hey mann

wou je toch nog even vanuit een mistig en vooral koud nederland een paar fijne kerstdagen wensen en een goed en gezond 2009. van wat ik gehoord heb kunnen ze daar een super oud en nieuw vieren, dus maak je borst maar nat.

gegroet.