Eerste weekje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van emilios - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: webmaster

10 September 2008 | Aruba, Oranjestad

dag vrienden kennissen en familie,

het word eens tijd om jullie eens te berichten over mijn belevingen hier @ aruba.

vorige week zaterdag ben ik vertrokken vanuit schiphol, via londen, new york naar dit prachtige eiland in de atlantische oceaan.

Na een lange en vermoeiende reis stonden machiel, william en jordi mij op de wachten met een paar heerlijke ijskouwe kouwe pilsjes. Tijd om even de koffer uit te pakken en het appartement te bekijken was er niet want op het strand stond nog een koelbox met meer bier en dat mocht natuurlijk niet lauw worden.

Onderweg moesten we onze huurauto (een mitchubichi gallant) nog even oppikken voor de komende 2,5 week want zonder auto ben je hier echt
helemaal nergens. De afstanden opzich zijn niet zo heel erg groot maar fietsen of scooter is gewoon veel te gevaarlijk.

Na een paar uurtjes uit te rusten op het strand was een een barbeque geregeld bij een kameraad van jordi, hier viel ik direct met de neus in de boter, vlees was super voor elkaar, meer pils uiteraard, zwembad in de tuin en allemaal
erg gezellige mensen.

De volgende dag zijn machiel william en ik begonnen aan onze PADI. Een duiksursus waar je leert duiken met zon grote perslucht fles achterop je rug en zon apparaat in je mond om te ademen. Dit is echt even super wennen maar als je er een keer mee vetrouwd bent een super belevenis opzich, althans in de zee dan oefenen in het zwembad is niet echt spannend.

Jordi had voor ons een leuke korting kunnen regelen hiervoor als ''local'' normaal gesproken kost zo'n cursus in Nederland € 650 en wij konden hem doen voor 450 arubaanse gulden, dat is ongeveer 180 euro.

Niet slecht voor een prive cursus voor ons 3en 4 dagen lang met uitrusting, zuurstof flessen, rondjes in de speedboot
en de theorieboeken bij elkaar. Door wat fanatiek studeren op het strand, 3 duiken in het zwembad en 4 duiken in de zee hebben we deze dan ook alle 3 met vlag en wimpel gehaald.

Door dit succes hebben we besloten er ook nog een advanced cursus achteraan te knopen om nog wat leuke extra's te kunnen
zoals duiken in diepte (tot 30 meter anders mag je tot 18 meter), duiken in stromingen, nachtduiken en nog veel meer.

Hier hoef je ook geen wetsuit aan want het water is hier 29 graden, zelfs een heel eind uit de kust.

Lekker hoor!!

• 10 September 2008 - 09:14

Thijs:

Watertemperatuur 29 graden. Dat is het betere spul, terwijl er iets verderop (cuba) een orkaan raast :)

• 10 September 2008 - 10:52

Breukie:

man man man er is in ieder geval 1 iemand jaloers

• 10 September 2008 - 15:06

Jaap:

Chill geniet dr van joh.. ben benieuw waar je aan het werk komt..;)
    groeten,