Vasquez de Coronado, San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van emilios - WaarBenJij.nu Vasquez de Coronado, San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van emilios - WaarBenJij.nu

Vasquez de Coronado, San José

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2014 | Costa Rica, San José

Buenos dias!

Ik ben 1,5 week in Costa Rica, dus het word tijd voor een kleine update.

Costa Rica backpackers
Vorige week donderdag ben ik vertrokken vanaf Düsseldorf en via tussenstops in Chicago en Miami uiteindelijk aangekomen in San Jose om 22.30 lokale tijd. Hier stond een taxi op me te wachten van Costa rica backpackers, waar ik de eerste 3 nachten heb doorgebracht.

Dit hostel ligt vlak bij het centrum van San Jose en bied onderdak voor c.a. 150 mensen en omdat Januari t/m Maart hoogseizoen is hier zat het dan ook stampvol en heb ik de eerste nacht doorgebracht met 9 man op een kamer van 20m2. Buiten sliepen mensen op banken en zelfs op ligstoelen.
Dit was eerst wel even wennen, maar dit maakt het direct ook super gezellig. Ik heb mensen ontmoet uit Canada, VS, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Panama. De sfeer hier is echt super relaxed.

Vasquez de Coronado, San José
Zondag ochtend ben ik vertrokken naar mijn gastgezin. Coronado ligt zo’n 30 a 40 minuten rijden met de bus van het centrum van San Jose. Niet omdat het zo ver is, maar de bussen hier zitten echt altijd stampvol en om de 200 meter is er wel een halte. Geen wonder want een enkeltje kost ook maar 285 Colones (40 eurocent)
Mijn gastgezin bestaat uit een getrouwd gepensioneerd stel. Edgardo (63) en Marlene (61). Ze hebben 3 kinderen, maar deze zijn al uit huis. De gastouders zijn echt super vriendelijk en behulpzaam. Ik hoef hier thuis echt niets te doen, het ontbijt/ avondeten staat altijd klaar en de was word ook gedaan. Ja het is net een hotel hier inderdaad..
Ze spreken niet of nauwelijks Engels dus zeker in het begin waren de gesprekken wat moeizaam, maar dit gaat al echt steeds beter.

Academica Tica
Ik heb nu precies een week Spaans les gehad en mijn doordeweekse dagen zien er als volgt uit.
6:30u: De wekker gaat.
6.45u: Ontbijt met Cornflakes of gallo pinto (rijst met bonen) koffie en fruit. Zie foto
7.15u: Lopen naar school. Het is ongeveer 30 minuten lopen naar de school vanuit huis. Dit is altijd prima wakker worden, want de temperatuur is hier echt aangenaam. ‘s morgens c.a. 20 graden, ’s middags c.a. 28 graden.

Om jullie een kleine indruk te geven van de route heb ik een paar foto’s bijgevoegd.
Grappig detail: In het midden zie je een foto van het park voor de kerk, Dit is het absolute geografische middelpunt van Costa Rica.

8.00 -12.00 Lessen spaans. Ik ben nu begonnen met Niveau A1 A2 spaans.
De klassen zijn hier vrij klein en wij zitten zelfs maar met zijn 2en. Ik en Corinne, een vrouw van 42 uit Guadalupe (een eiland in de caribische zee dat bij Frankrijk hoort)

De manier van lesgeven hier is heel praktijk gericht met heel veel dialogen, vragen (preguntar) en antwoorden (responder) en grammatica.
Op school en thuis kan ik niet terugvallen op Engels en gelukkig heb ik in Nederland al heel wat woorden geleerd, anders was het hier echt heel lastig geweest.

Na school gaan we meestal even naar het zwembad en vervolgens huiswerk maken.

S’ avonds zit ik vaak met Edgardo in de woonkamer tv te kijken. Het is hier rond half 7 al donker en is er weinig te beleven in Coronado.

Vaak kijken we dan voetbal of de serie 24 (veinte y quatro). Omdat hier ook vrijwel alles nagesynchroniseerd word zijn de belevenissen van ’’Juan el Constructor’’ altijd wel erg hilarisch.

Gister ben ik San Jose in geweest om wat dingen te kopen. Dit is echt zo’n broeierige, super drukke Zuid-Amerikaanse stad met veel gedoe en geschreeuw. Er loopt overal wel erg veel politie op straat, dus het voelt wel veilig, zoals heel Costa Rica tot nu toe eigenlijk. De mensen zijn erg vriendelijk en het land is erg ontwikkeld, maar toch als echte Hollander; hand op de knip.

Salut!

Emilio

  • 16 Maart 2014 - 20:22

    Heijnie:

    VE!!! wooowos, supergaafos!!
    muchos spass!!!

  • 16 Maart 2014 - 20:52

    Kees :

    Nice Haasbal! Keep us posted!

  • 18 Maart 2014 - 19:41

    Manon:

    Ola hermano,
    wat super hermoso daar zeg! Ik hoop dat de spaanse lessen goed bevallen. De hangmatten van de foto zullen dat zowieso wel doen denk ik.
    ben ook benieuwd naar je dormitorio en je aula.
    Geniet van je vrije uurtjes. Genoeg te zien daar lijkt me.
    Adios van je hermana (met dank aan google translate. Ps zal herman geen spaanse naam zijn?)

  • 06 April 2014 - 06:40

    Miguel:

    Que bueno amigo!
    finallemente tengo tiempo pare leer eso

    Muy bien que estas apriendo espanol alla, sola para hablar Y escribir espanol!

    nos vemos rapido!

    miguel


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Jaco, Montezuma

02 April 2014

Puerto Viejo, Saprissa

16 Maart 2014

Vasquez de Coronado, San José

05 Maart 2009

De laatste weken

27 December 2008

Fijne jaarwisseling

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 10451

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: